Min blogliste

tirsdag den 24. august 2010

Skolestart og ølbong!

Maroon 5!!!! Fra gårsdagens gratiskoncert på Campus






Så er det vidst blevet tid til en lille opdatering på bloggen om hvordan den seneste uge er forløbet. Indtil videre har vi nu har ugen budt på en masse nye indtryk fra forskellige mennesker og traditioner, men jeg føler mig rigtig godt tilpas både på mit lille kollegieværelse og i USA generelt! Overskriften på mit liv lige nu, er at jeg bare har det så fantastisk godt - nyder hvert eneste sekund af dagen!

Jeg har fået en roommate fra Hong Kong, som er sød og rar, men som ikke siger mig noget specielt. Jeg er dog sjældent på mit værelse, og når jeg er her, så er det som at være alene. Hun er meget forsigtig, høflig og nok mest af alt ikke så fantastisk moden. Det er første gang hun bor væk hjemmefra, så for hende tror jeg dette eventyr er en noget større omvæltning. Hun holder sig meget sammen med de andre kinesere som også er ret asociale, men hun generer mig ikke det mindste, så det gør egentlig ikke det store.

Virkeligheden har også indhentet Ann-Sophie og jeg i den forstand at vi har haft de første kurser, og nu kan begynde at finde ud af hvad semestret byder på, rent fagligt. Det ene kursus vi har er udelukkende med freshmen students (førsteårsstuderende) som er noget yngre og noget lavere fagligt stillet end vi er. Vores pensum er ret let, og meget af det har vi haft før, så det er nok ikke det store faglige udbytte vi får der. Det andet kursus er International Relations som er noget mere spændende, med en yngre professor som lægger lidt mere op til selvstændighed og diskussioner frem for at læse bøger. Det studie ser jeg meget frem til at følge.

Jeg er stadig flittig bruger af vores fantastiske motionsfaciliteter. Samtidig er kantinemaden slet ikke så slem som jeg frygtede. Den er både lækker, afvekslende og med mange sunde alternativer, så det er altså ikke hele USA der lever af burgere og pomfritter. Det er selvfølgelig tilstede, men hvis man lige tænker sig lidt om og beholder en vis form for pli og fornuft, så burde man nok kunne klare sig genne, året uden de vilde udskejelser på vægten.

Det er dog kun muligt hvis der nu også bliver lagt en dæmper på festerne! Igår var der Fallfest som var en gratiskoncert arrangeret af WVU med blandt andet Ludachris, Maroon 5 og Kris Allen. I den anledning var vi til et par traditionelle frat partys, som er studerende der bor i huse som ikke ejes af skolen. Det betyder desuden at disse huse ikke er omfattet af reglen "dry campus" som betyder at man ikke må indtage, opbevare og eller sælge alkohol. Dette betyder jo så også, at der ca. er en million forskellige mennesker til disse fester (amerikanere er meget gæstfri) og det handler om at blive så fuld som muligt og møde så mange mennesker som muligt! Disse fester er sponsoreret af "fællesskabet" som kaldes furturnity, hvilket betyder at der er gratis øl og sprut til alle. Det er ret fantastisk men også ret usundt i længden :)

Et par svenske venner med WVU's cheerleadere
Beer Pong - ikke et spil for sarte sjæle eller folk der ikke kan tåle øl! :)

1 kommentar:

  1. Jeg er glad du hygger :-)
    Jeg tænker masse på dig, og håber disse 6 mdr bliver en oplevelse for dig.

    You go girl!!!!!!!

    SvarSlet