Min blogliste

onsdag den 10. november 2010

Verdens Metropol

Ja, nu er det jo ikke så længe siden I hørte livstegn sidst, men weekendens oplevelser kræver en blog helt for sig selv - turen gik nemlig til New York City....! Og mens jeg holder en kort kunstpause og nyder hvert et misundeligt suk jeg kan høre fra Danmark, så vil jeg tilføje, at denne by gjorde enormt stort indtryk på mig!

Selve weekendem var ret billig og bekvemt. Vi kørte fra Morgantown kl 10 torsdag aften og var i NYC kl. 5 fredag morgen. Dette er den eneste måde at undgå New York trafikken på, som er ganske ulidelig og kan drive enhver Ida Mejer til vanvid. Turen ud af New York søndag eftermiddag tog over en time - noget mit temperament slet ikke egner sig til!

Byen bød på en masse shopping kombineret med det almindelige turistpjat. Vi var forbi Ground Zero, som bare er et hul i jorden, men slet ikke så højtideliggjort som jeg havde forventet. Udover dette, var vi også på besøg på MoMA - Museum of Modern Arts. Dette skyldtes nok mere Ann-Sophies kulturelle anlæg end min lyst, men jeg holdt ud i over en time, og må indrømme at noget af det faktisk var lidt interessant.

Vi boede ved en bekendt af Taylor, så turen var ganske billig - 35 dollars pr. mand for at dække udgifter til benzin og vejafgift. Et par rigtig søde piger, som jeg skal besøge igen om et par uger, hvor jeg igen tager til NYC for at holde Thanksgiving ferie... Kort fortalt er NY en by skal må og skal opleves - gerne flere gange. Jeg overvejer meget hvordan jeg skal bilde Aalborg Universitet ind at de skal åbne en afdeling på Manhattan. Der må være god basis for at sende et par studerende eller tre derover.

Times Square omkring midnat - en helt fantastisk oplevelse af lys, liv og virvar! Det skal bare opleves!

Og ved Rockefeller fandt vi det danske flag - noget der efter et par meget stærke margaritas var en mægtig optur! Vi så nok lidt tossede ud da vi føst stod under et andet flag og gik lidt amok, indtil vi indså at det danske flag ikke just så sådan ud. Men til sidst fandt vi da det rigtig flag og fik også et billede inden vi blev jaget væk af en vagt :)

Kristen og jeg på en restaurant midt på Times Square! Man kan nederst i billedet ane den gigantiske margarita jeg fik sat til livs - det kommer jeg nu til at savne ved USA!

Ann-Sophie og jeg uden for en finansbygning på 5th Avenue. 

Lidt kliché men stadig noget man skal prøve i New York - igen på 5th Avenue

Ja dette skyldtes så de ekstra store Margaritas :)

En lille pause på MoMA blev tilbragt på en sofa.

Igen på Times Square - ansigterne siger alt!

Times Square

Times Square

1 kommentar:

  1. Det ser ud som du hygger dig :-)
    Jeg glæder mig til vi sitter i sofaen måske hjemme ved drengene, eller rundt bordet, og du skal vise os billeder og fortælle.....

    Du skal ikke være i tvivl, vi savner dig.

    Kys kys til dig

    SvarSlet